Avatar

Please consider registering
guest

sp_LogInOut Log In sp_Registration Register

Register | Lost password?
Advanced Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 4 characters - maximum search word length is 84 characters

sp_Feed Topic RSS sp_TopicIcon
7 manieren om verlegenheid en sociale angst te overwinnen
10 juni 2019
08:05
Avatar
DRE
Member
Members

VVM leden
Forum Posts: 380
Member Since:
3 november 2017
sp_UserOfflineSmall Offline

7 manieren om verlegenheid en sociale angst te overwinnen

Image EnlargerNaar schatting zullen bijna 17 miljoen Amerikaanse volwassenen op een gegeven moment voldoen aan criteria voor sociale fobie of sociale fobie . Het aantal volwassenen dat worstelt met verlegenheid overtreft dit aantal enorm. Gelukkig zijn er enkele effectieve strategieën om verlegenheid en sociale angst te overwinnen en vertrouwen te krijgen:
1. Doe vol vertrouwen. 

Vertrouwen komt door actie, leren, oefenen en meesterschap. Weet je nog toen je leerde fietsen? Het was eerst angstaanjagend, maar nadat je er gewoon voor ging en het probeerde, kreeg je het en voelde je je zelfverzekerd. Sociaal vertrouwen werkt op dezelfde manier.

Angst voelen is niet het probleem; het vermijden van sociale interacties is het probleem. Vermijd vermijding en je zult je angst overwinnen.

2. Betrokken zijn. 

Dit betekent deelnemen aan een praatje in de uitchecklijn in de supermarket en met vreemden praten in bars, winkels, sportevenementen en de sportschool. Bovendien, benader de personen tot wie u romantisch bent aangetrokken. Spreek met hen. Vraag ze om te dansen. Vraag ze op data.

Het leven is kort. Wat kan het schelen als je wordt afgewezen? Er zijn zeven miljard mensen op deze planeet. Van iedereen wordt niet verwacht dat je hun leuk vindt . Neem een ​​paar kansen en zet jezelf eropuit om nieuwe mensen te ontmoeten.

3. Probeer nieuwe dingen, zelfs als ze je angstig maken. 

Word lid van een club, een sportteam of een improvisatieklas. Haal een nieuw project op, neem een ​​moeilijke taak op je werk of leer nieuwe vaardigheden. Doe iets om uit je comfortzone te komen.

Een deel van het overwinnen van verlegenheid gaat over het ontwikkelen van vertrouwen in verschillende delen van je leven en het niet in de weg zitten van angst, faalangst, angst voor afwijzing of angst voor vernedering. Door nieuwe activiteiten te beoefenen, confronteer je je angst voor het onbekende en leer je die angst effectiever aan te pakken.

4. Praat. 

Begin met het geven van toespraken of presentaties en vertel moppen of verhalen bij elke gelegenheid. Wees spraakzamer en expressiever op alle gebieden van je leven. Of je nu op je werk bent, met vrienden, met vreemden, of op straat loopt, je kunt oefenen om opener te praten. Laat je stem en je ideeën horen.

Zelfverzekerde mensen houden zich niet bezig met de vraag of iedereen het leuk gaat vinden wat ze te zeggen hebben. Ze spreken hun mening uit, omdat ze willen delen, betrokken zijn en contact willen maken met anderen. Je kunt dit ook doen. Angst en verlegenheid zijn geen redenen om stil te blijven.

5. Maak jezelf kwetsbaar. 

Een angst om te worden beoordeeld draagt ​​bij aan sociale angst en verlegenheid. De enige manier om deze angst te overwinnen, is jezelf kwetsbaar maken. Oefen dit met de mensen waar u dicht bij staat en kunt vertrouwen. Je kunt je realiseren dat hoe meer je het doet, hoe dichter je bij anderen bent en hoe meer plezier en betekenis je krijgt van die relaties. Dit zal leiden tot meer vertrouwen in jezelf en in sociale interacties.

Kwetsbaar zijn vereist de bereidheid om anderen de echte jij te laten zien. Wees trots op wie je bent. Echt en kwetsbaar zijn is vaak de kwaliteit die anderen het meest waarderen aan jou.

6. Oefen met het tonen van zelfverzekerde lichaamstaal. 

Maak oogcontact wanneer u met iemand praat. Loop met je hoofd omhoog gehouden. Projecteer je stem duidelijk en effectief. Handenschudden. Knuffels geven. Blijf in de buurt van anderen.

7. Wees bewust. 

Mindfulness is eenvoudigweg gedefinieerd als bewustzijn. Wakker worden. Wees op elk moment aanwezig voor al je gedachten, gevoelens, sensaties en herinneringen. Er is geen deel van je ervaring dat je moet ontvluchten, ontsnappen of vermijden. Leer jezelf en de wereld om je heen te waarderen, inclusief die "paniekerige" gedachten en gevoelens, en merk ze gewoon op zonder oordeel.

Wanneer je volledig aanwezig bent in het moment, zul je je realiseren dat sociale interacties niet iets zijn dat je moet vermijden. Je zult beter presteren omdat je in feite aandacht besteedt aan het gesprek en de signalen in je omgeving. Met de praktijk kun je je sociale vaardigheden die je leert van de wereld om je heen continu integreren en verbeteren, waardoor je je uiteindelijk zelfverzekerder voelt.

Verlegen manfoto beschikbaar bij Shutterstock

https://psychcentral.com/blog/7-ways-to-overcome-shyness-and-social-anxiety/