Avatar

Please consider registering
guest

sp_LogInOut Log In sp_Registration Register

Register | Lost password?
Advanced Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 4 characters - maximum search word length is 84 characters

sp_Feed Topic RSS sp_TopicIcon
De Geheimen van Gelukkig Zijn ! Tha Secrets of being Happy !
8 juni 2019
08:13
Avatar
DRE
Member
Members

VVM leden
Forum Posts: 361
Member Since:
3 november 2017
sp_UserOfflineSmall Offline
Mijn sociale fobie fiksen

1. Stel je voor iemand te ontmoeten met wie je je volkomen comfortabel voelt.
Merk op hoe je over hen denkt. Zie je jezelf positief communiceren (of, tenminste, zonder spanning)? Merk je dat de ander ontspannen is en je accepteert? Is het beeld ( foto ) groot ..., helder ...? Is het gevuld met kleur ... en beweging ... ?

2. Denk er nu over om iemand nieuw te ontmoeten.
Als je voorbij de bijna onvermijdelijke inwendige ( viscerale ) reactie kijkt die je hebt, wat doet en zegt de vreemdeling dan? Misschien ziet hij of zij er verbiedend uit, maar waarschijnlijk zal het moeilijk zijn om zijn of haar antwoorden te lezen. Als je  'sociaal fobisch' bent, is het gevoel dat aan dit scenario is verbonden onmiskenbaar. Het komt vaak voor dat mensen die de intenties van een vreemdeling niet binnen de eerste seconde van de bijeenkomst kunnen vaststellen, terugvallen op de evolutionaire standaardpositie van angst en terugtrekking.

3. Beoordeel de intensiteit van je reactie, waarbij 0 bijna niet bestaat en 5 erg schokkend is.

4. Visualiseer beide beelden ( foto's ) zij aan zij in uw gedachten.
Herschep de tekens en uitdrukkingen van de persoon die je kent en vertrouwd, op het lichaam en het gezicht van de vreemdeling. Plaats eenvoudig de één afbeelding ( beeld, foto ) boven de andere. Ontspan de houding van de vreemdeling. Voeg een warme en gastvrije glimlach toe. Breng een sprankeling in de ogen van de persoon en laat hem of haar zelfverzekerd een hand uitsteken als groet. Door je eigen ogen kijken (geassocieerd). voel jezelf de handdruk accepteren met plezierige anticipatie terwijl je terug glimlacht. Vertel jezelf met enthousiasme dat dit een van die ontmoetingen zou kunnen zijn die je leven kan veranderen ... ten goede.

5. Controleer hoe uw beoordeling is gewijzigd.
Als je iets meer nodig hebt, ga dan terug naar stap 4 als je de warme en gastvrije vreemdeling hebt gemaakt, vergroot het plezier dat je voelt door het sneller en sneller te draaien terwijl je je afbeelding dichterbij brengt, waardoor het groter en breder wordt

6. Herhaal deze oefening meerdere keren.
Ga door met het maken van een beeld van hoe u anders en beter reageert in een aantal mogelijke situaties. Wat je doet, is een nieuwe ervaring in je hoofd creëren met een nieuwe manier om een ​​situatie door herhaling aan te pakken.

Nadat u de bovenstaande acties hebt uitgevoerd, markeert u uw nieuwe status: 0-1-2-3-4-5

 

The Secrets of Being Happy. The Technology of Health, Hope and Harmony. Life-changing, inspiring ..., Bandler does it again !

De geheimen van gelukkig zijn. De technologie van gezondheid, hoop en harmonie. Levensveranderend, inspirerend ..., Bandler doet het opnieuw !  Richard Bandler - Garner Thomson