Avatar

Please consider registering
guest

sp_LogInOut Log In sp_Registration Register

Register | Lost password?
Advanced Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 4 characters - maximum search word length is 84 characters

sp_Feed Topic RSS sp_TopicIcon
Waarom Self-Help niet helpt met verlegenheid en sociale fobie / Gestalt therapy
17 maart 2019
21:08
Avatar
DRE
Member
Members

VVM leden
Forum Posts: 392
Member Since:
3 november 2017
sp_UserOfflineSmall Offline

http://www.social-anxiety-shyn.....othelp.htm

 

vertaal deze link met Google translate 

 

Tip -
U kunt eerst een eenvoudige techniek proberen die is aangepast van een techniek die meer dan
veertig jaar geleden werd geïntroduceerd door Gestalt Therapy en deze gebruikt om de
voorwaarden te scheppen om zelfhulpkennis toe te passen. Het bestaat uit het volgen van bepaalde
procedures om jezelf in tijd en ruimte te plaatsen wanneer de geest zich verward begint te voelen,
het hart en de ademhaling versnellen en een gevoel van gevaar wordt gewekt, dat wil zeggen
wanneer je angst begint te voelen. Wanneer dit gebeurt, moet je MENTAAL een aantal vragen
beantwoorden.
-- Waar ben ik? Kijk goed om je heen, ook als de omgeving bekend is. Formuleer en beschrijf
formeel wat je ziet: de kamer, de muren, de kleur van de muren, wat de deuren, ramen en meubels
zijn, vertel jezelf dan waar je bent in de kamer, in welk deel van het gebouw de ruimte is gelegen,
in welke straat het gebouw zich bevindt, in welke stad de straat zich bevindt. Bijvoorbeeld: "Ik ben
in een kamer met vier witte muren. Op de muur aan mijn rechterkant staat een poster van een
golfbaan. Op de muur voor me is een houten deur blauw geschilderd, enz., Enz. "

 

-- Hoe laat is het? Kijk eerst hoeveel licht er is om te zien of het dag of nacht is, kijk dan naar je
polshorloge of een klok aan de muur en vertel jezelf hoe laat het is, welke dag van de week het is
en welke maand het is.
-- Wie is hier? Kijk eens waar je bent in de kamer, of je staat of zit, of je alleen bent of met
iemand. Bekijk de andere mensen in de kamer en let op wat ze zeggen en doen, als ze zitten, staan ​​
en rondlopen.
-- Wie ben ik? Zeg je naam, beschrijf wat je doet, waar je woont, met wie je leeft en je
kwalificaties.
-- Wat doe ik hier? Beschrijf de redenen waarom je op deze plek bent en de reden voor de andere
mensen.
 
Deze procedure helpt je om jezelf in tijd en ruimte te plaatsen en een meer realistische perceptie
van jezelf en de situatie te hebben. Nadat je hebt bevestigd dat de mate van angst aanzienlijk is
afgenomen, probeer je de zelfhulpprocedures die je hebt geleerd te onthouden en deze vervolgens
te gebruiken.

 

U gebruikt wat u hebt geleerd en er verandert niets

 

Deze situatie kan een aantal oorzaken hebben, waarvan we het volgende zullen benadrukken:

* Diep vanbinnen, gelooft u niet dat deze procedures u echt kunnen helpen.

* De procedure omvat slechts ten dele je innerlijke problemen.

* De procedure is niet het meest geschikt voor de omstandigheden die u ervaart.

* De betrokken innerlijke problemen zijn zeer complex en / of ze zijn al zo uitgekristalliseerd dat ze niet worden beïnvloed door de hulp die u probeert te geven.

 

In deze en soortgelijke omstandigheden is het zeer waarschijnlijk dat u de directe en persoonlijke hulp van een professional nodig hebt.

 

 

November, 2004.

 

E-mail deze pagina 

Lees de Disclaimer-Purpose vóór e-mail of druk deze pagina af. 

sociale angststoornisImage Enlarger

Deze website, de Sociale angststoornis en verlegenheidsgids en deze artikelen op deze website zijn geen verzoeken, zijn geen medisch advies en zijn niet bedoeld als medisch advies. Deze website, de Sociale angststoornis en verlegenheidsindex en deze artikelen zijn bedoeld om alleen algemene, niet-specifieke medische informatie te geven en zijn niet bedoeld om alle kwesties met betrekking tot de besproken onderwerpen te behandelen. Deze website, de Sociale angststoornis en verlegenheidsgids en deze artikelen creëren geen arts-klantrelatie tussen Ruy Miranda en u, en ze vervangen niet de uiteindelijke relatie tussen u en uw arts, psycholoog of andere zorgverlener. De auteur van dit artikel beveelt geen specifieke medicatie aan en vertegenwoordigt niet de belangen van een persoon, bedrijf of farmaceutisch laboratorium.