Avatar

Please consider registering
guest

sp_LogInOut Log In sp_Registration Register

Register | Lost password?
Advanced Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 4 characters - maximum search word length is 84 characters

sp_Feed Topic RSS sp_TopicIcon
terugbrengen naar de winkel
17 maart 2018
15:34
Avatar
Radiator
Member
Members
Forum Posts: 4
Member Since:
17 maart 2018
sp_UserOfflineSmall Offline

Deze situatie ken ik persoonlijk ook zeer goed! Ik had een tijdje geleden een macbook gekocht die was na 2 dagen al kapot.

Zoals je waarschijnlijk weet zijn apple producten zeer duur. Ik breng de macbook terug naar de winkel, waar ik geinformeerd word dat als het een software fout is, ik zelf voor de reparatie kosten zou moeten opdraaien.

Ik weet dat dit niet juist kan zijn, een macbook van 2 dagen, diep vanbinnen dacht ik dat ze me eigenlijk een nieuwe zouden moeten aanbieden en zich verontschuldigen. Ik had jammer het lef niet dit te zeggen.

3 maand later krijg ik hem terug, 1 week later weer kapot.

Dezelfde speech en toch durfde ik niets zeggen. Ik wou echt dat ik dit anders afgehandeld had. 6 maanden zonder macbook waar ik zolang voor gespaard had.

13 september 2014
14:02
Avatar
raymond
Member
Members

VVM leden
Forum Posts: 31
Member Since:
11 september 2014
sp_UserOfflineSmall Offline

Ik denk meestal goed na en heb vooronderzoek gedaan voordat ik iets koop wat duur is dus het gebeurt niet dat ik iets snel moet terugbrengen. Door vooronderzoek weet ik zeker dat ik het leuk vind.

5 september 2014
18:50
Avatar
JFrancke
Member
Members

VVM leden
Forum Posts: 4
Member Since:
20 januari 2014
sp_UserOfflineSmall Offline

Normaal vind ik het te veel moeite. Een winkel is een stressvolle omgeving voor mij (in een warenhuis hou ik het ongeveer 10 minuten vol) en ik ben er liever niet.

Toen met die fietsboek was een speciaal geval, ik voelde me echt heel stom.

5 september 2014
07:10
Avatar
Guest
Guests

Eerlijk gezegd, zie ik er wel tegenop om iets terug te moeten brengen. Dan voel ik me wel een "zeurpiet" hoewel ik weet dat dat niet zo is. Ik heb echter minder problemen met kleding terugbrengen omdat je het thuis beter kan passen en dat terugbrengen doen veel mensen. Voor andere spullen heb ik wel eens een smoesje gebruikt. Bijvoorbeeld; het was voor een cadeau, maar hij/zij heeft het al of wou liever iets anders.

1 september 2014
09:44
Avatar
Thimotheo
Member
Members

VVM leden
Forum Posts: 92
Member Since:
15 april 2014
sp_UserOfflineSmall Offline

Ik zou het sowieso terugbrengen en geld terugvragen (of andere vorm van geld terug, bijv. tegoedbon o.i.d.).

1 september 2014
08:56
Avatar
JFrancke
Member
Members

VVM leden
Forum Posts: 4
Member Since:
20 januari 2014
sp_UserOfflineSmall Offline

optie C. Ik breng niet zo snel iets terug, dat is me teveel moeite.

Ik heb ooit per ongeluk een dames fietsbroek gekocht. Die durfde ik toen niet terug te brengen...

29 augustus 2014
07:10
Avatar
Mike
Member
Members

VVM leden
Forum Posts: 68
Member Since:
21 april 2014
sp_UserOfflineSmall Offline

Appeltje;68129 said:
> Terugbrengen en je geld terugvragen
Je kan een product binnen 8 dagen ruilen mits deze nog in goede staat is met de etiketten er aan etc.
Waarom zou je iets houden wat je niet wil hebben. :blij:

Dat is een gunst van de ondernemer, geen wettelijk recht. Slechts bij een aankoop op afstand of non-conformiteit is dit wettelijke geregeld.

Ik doe zelf nooit implus aankopen en als ik ergens over twijfel dan koop ik het via een webwinkel zodat ik het alsnog zonder opgaaf van redenen terug kan sturen mocht het niet bevallen.

In jouw hypothetische geval zal ik het toch terugbrengen en proberen mijn geld terug te krijgen.

28 augustus 2014
20:49
Avatar
Jacques
Member
Members

VVM leden
Forum Posts: 2
Member Since:
9 februari 2014
sp_UserOfflineSmall Offline

Antwoord A.
Ligt een beetje aan het artikel, maar waarom zou je er moeilijk over moeten doen als de winkel dat al niet doet?

31 augustus 2013
21:26
Avatar
R
Member
Members

VVM leden
Forum Posts: 77
Member Since:
27 april 2006
sp_UserOfflineSmall Offline

Antwoord B, al zal dat zelden zijn omdat ik het impulsief heb aangeschaft. Zoiets ligt dan ongebruikt in een kast.

22 augustus 2013
11:05
Avatar
Cicero
Moderator
Members

Moderators

VVM leden

kaderleden
Forum Posts: 300
Member Since:
29 juni 2008
sp_UserOfflineSmall Offline

marcelo;68128 said:
is het wel mogelijk iets terug te brengen als je het alleen niet mooi vindt?

Je kan het altijd proberen. Er zijn mensen die dat zonder problemen doen. Je loopt dan het risico dat de verkoper weigert of dat je het alleen kan ruilen met een ander product. Op de website van Consuwijzer staat het volgende, wanneer een product geruild of teruggebracht kan worden :

Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dit mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan krijgt u soms een tegoedbon. Bij sommige winkels krijgt u zelfs uw geld terug. Dat moet dan wel binnen een bepaalde tijd. Op de kassabon staat meestal voor welke datum u het product kunt terugbrengen.
Bij sommige winkels kunt u juist niet ruilen. Denk bijvoorbeeld aan meubelwinkels die voor u een bank bestellen. Of als u een keuken koopt.

22 augustus 2013
11:04
Avatar
marcelo
Member
Members

VVM leden
Forum Posts: 842
Member Since:
20 juli 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Appeltje;68129 said:
> Terugbrengen en je geld terugvragen
Waarom zou je iets houden wat je niet wil hebben. :blij:

De mogelijkheid bestaat dat ze zeggen; je hebt het product toch al in handen gehad en een keuze gemaakt? waarom dan nu besluiten het terug te brengen.

22 augustus 2013
10:04
Avatar
Appeltje
Moderator
Members

Moderators

VVM leden

kaderleden
Forum Posts: 379
Member Since:
20 september 2003
sp_UserOfflineSmall Offline

> Terugbrengen en je geld terugvragen
Je kan een product binnen 8 dagen ruilen mits deze nog in goede staat is met de etiketten er aan etc.
Waarom zou je iets houden wat je niet wil hebben. :blij:

21 augustus 2013
21:29
Avatar
marcelo
Member
Members

VVM leden
Forum Posts: 842
Member Since:
20 juli 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

is het wel mogelijk iets terug te brengen als je het alleen niet mooi vindt?

21 augustus 2013
19:06
Avatar
Cicero
Moderator
Members

Moderators

VVM leden

kaderleden
Forum Posts: 300
Member Since:
29 juni 2008
sp_UserOfflineSmall Offline

Je hebt iets gekocht. In de winkel zag het er allemaal mooi uit. Maar als je thuis komt valt het toch tegen. Er mankeert niets aan het artikel, maar je vindt het toch niet zo mooi. Wat zal je doen?

A terugbrengen en je geld terugvragen
B niet terugbrengen, want het is je eigen schuld dat je het zo impulsief gekocht hebt
C alleen terugbrengen als het duurder is dan 25 euro
D anders, namelijk ........